2012-05-02

Me happy!

Kom hem från stallet för någon halvtimme sedan, har fan haft en bra dag idag alltså! Vädret gjorde ju mycket, obeskrivligt skönt. Har längtat som fan i flera månader. Hursomhelst har jag jobbat hela dagen. Slutade vid 4 så då var det Ammie-ridning som gällde! Är väl officiellt medryttare/hjälpreda nu :) idag var det iaf första gången jag red henne utan att Michelle var med, ingen annan heller för den delen ;) men arsle vad kul det var och det gick sååå himla bra. I skritten gjorde jag typ en miljon halter och väldigt tydliga halvhalter. Till slut räckte det med att använda sätet när jag gjorde halvhalterna :) samma arbete i traven plus stor åttvolt och lite flytta åsådär vilket fortfarande är jobbigt men ett par steg får man till iaf. Det som gick sämst var att hon trängde inåt jävligt mycket i vänster varv men ja. Galoppen gick äckligt bra! Perfekt fattning i vänster, lite jobbigare i höger men andra försöket gick det med. Hon var stadig och fin i formen och det kändes verkligen BRA! Love it :)

När jag var klar i stallet med allting åkte jag hem och var i rönninge 1917 och då var jag tvungen att cykla upp till nytorp och hämta hundmat men med två minuter kvar tills tåget kommer in ringer nussan och säger att hon ka möta mig på station med käket. Så skööönt, då slapp jag en lång jobbig cykeltur ;)

Imorgon har jag faktiskt en stallfri dag men ska åka till kungens kurva och handla lite nya ridgrejer :p nu ska jag nog ta och slappa lite, pusshejs

Inga kommentarer: