2010-09-15

femtonde

Har precis varit ute med Ebba och tränat lite. Går riktigt bra utan störning nu. Hon kan sitt kvar, sen springer jag 10-15 meter och hon sitter kvar tills jag ropar kom hit :) Sen kan hon (fortfarande utan störning) gå bredvid mig och stannar när jag säger 'stanna' fast jag själv fortsätter att gå, sen när jag säger kom så springer hon ikapp å går bredvid mig :) Det som vi måste träna mer på är inkallning när hon gör annat, det är ju då det behöver funka :p men vi tränar som vi gör nu först (sitt kvar - kom hit) tills hon verkligen fattar vad kom hit betyder. Sedan har jag lina nu hela tiden så om hon börjar nosa och inte kommer när jag ropar 'kom hit' så kan jag dra in henne, väldigt skönt måste jag säga.

Tidigare idag klippte vi klorna också, det gick inte bra. Men vi lyckades klippa det yttersta på alla klor iaf. En svettig utmaning för alla inblandade :p

Om folk undrar så går det bra med lilla Jeff men han är sjuk väldigt ofta och alla i hans klass pratar svenska så det verkar vara lite jobbigt. Matten är iaf a piece of cake x) antar att han läser matte A så tror han ska byta till C-kursen eller nåt. Ebba gillar inte honom alls vilket oroar mig lite men det blir bättre bättre... försöker säga till han hur han ska bemöta henne men han förstår ju liksom inte engelska så bra... :p I söndags åt han pizza med ketchup på... hehe, han gillar ketchup och chilisås välidgt mkt och har det på allt ;p

Nu ska jag se idol! PUSS

Inga kommentarer: