2009-06-28

the old familiar sting

Underbara väder! Idag har jag legat vid möllebadet med Eva och Klara. Haha det var roligt igår vid bergvik, det var några på andra sidan sjön som eldade och det är ju eldförbud nu. Så kommer två poliser (båda verkade vara ganska unga och nyutbildade) och ba: kan man ta sig dit ut med bil? Vilket vi sa att man troligtvis inte kunde, så stod det där och diskuterade hur de skulle lösa problemet (vi fick också ett litet ord i det hela ;p) å killen sa på skämt till tjejen att hon skulle skrika till dom och hon säger då att hon måste ta en grogg först, och killen: bara en? Alltså ofta man pratar sådär när man är i tjänst och vi vanliga människor sitter precis bredvid? Sen frågade hon killen ifall han brukade sjunga på fyllan och sen kom förslaget att stjäla en båt upp :p

Till slut så gick killen längst ut på bryggan för att skrika till dom och det tog två meningar innan han kom på att det är ganska lyhört på sjön och man inte behöver ta i från tårna :p Han sa typ: släck elden! Det är eldningsförbud! men dom gjorde inte det å ba: meh det har ju regnat jättemkt! så han sa typ: det är polisen släck elden nu annars får ni böter!! hahaha, lät helt oseriöst å dom på andra sidan trodde såklart inte på att det var polisen så då sa han: om ni inte släckt elden inom 5 minuter så kommer vi över. Fast dom gjorde ändå inte det så då satte dom på blåljusen så det blinkade väldigt mkt å då var elden släckt på typ en halv sekund :p
Ja... för att göra en kort historia lång :p

Idag var jag alltså på mölle och det är allt jag har hunnit göra, ikväll ska jag träffa Sofia som jag vet å typ kanske klara å josse tror jag. Sen måååste jag verkligen börja packa för imorn ska jag jobba från 1 till 6 typ , å ja åker ju på tisdag morgon :s hm .. känner mig lite stressad över det där men det löser sig. Ska nog skriva packlista nu så har jag det gjort iaf :p Puss å kram

Inga kommentarer: