2012-02-20

Måndag

Hej svejs, hoppas ni alla haft en bra dag :) själv har jag jobbat i stallet som varje måndag, klockan ringde alltså 5 imorse men sen ligger jag och snoozar 30-45 minuter, har dock med detta i beräkningen när jag ställer klockan ;) förstår verkligen inte folk som kan gå upp direkt när klockan ringer. Grejen är att jag MÅSTE snooza, min kropp typ fuckar ur om jag inte gör det, iofs brukar min kropp ändå protestera tills jag vart vaken i kanske tre timmar. Mår illa, känner mig nästan sjuk osv....men detta händer alltså bara om jag går upp typ före 7 :p

I stallet var det inget speciellt idag, vanlig morgon med utsläpp mockning osv. Vid halv 12 red jag Reval ca 40 min i skritt och trav. Det gick rätt okej förutom vissa saker. Dagen tips från Reval:
bortre änden av ridhuset är lite farlig, man måste vara redo för flykt varje gång man går förbi (detta gör du genom att spänna dig och höja huvudet, om du har en ryttare på ryggen kommer denne antagligen säga åt dig att sluta larva - ignorera detta!) och om man hör något ljud, hoppa lite åt sidan bara för säkerhets skull. Sen kan du trava lite också för att komma därifrån snabbare.

Annars var han rätt stark till och från men när jag satte mig ner i traven och kunde rida mer med sätet så blev han mjukare och gick i bättre form så det var bra iaf. Efter det åt jag lunch i min ensamhet, för de andra hade redan ätit...men det gick ingen nöd på mig :) eftermiddagen var väldigt lugn så hängde lite med två sköna tjejor, är så glad att det finns så många genuina människor i stallet som jag verkligen trivs med :)

Ah nu kom Julle och klagade på mig som vanligt "euw du stinker aah byt om, gör det och det och det" jobbiga fjortis!!!!!!!!!!! Oh well, ska nog vara lite rebellisk och sitta med hästkläderna ett tag till , ooooooh badass ^^

Inga kommentarer: