2012-02-29

Trötter (hästinlägg)

Hejsan, har inte orkat/hunnit blogga på ett par dagar för har varit i stallet hela dagarna och när jag kommer hem e jag så sjukt trött så brukar däcka vid halv 10 ^^

Igår red jag Reval igen och det gick rättså bra men i galoppen kändes det som att bakdelen var 10 meter bakom oss xD som vanligt var han dock jättefin i traven, blir sjukt stark ibland men så länge man inte blir stark tillbaka utan bara driver och tar korta korta förhållningar så brukar det ge sig tack och lov :) på kvällen hade jag ridlektion som varje tisdag och red höghuset Uvarone. Jetefin var han för det mesta men när vi gjorde skänkelvikningar för höger skänkel kom bakdelen före heeela tiden, så jävla irro. Men andra hållet gick bra. Även att fatta vänster galopp fuckade men högerfattningarna blev finfina :)

Idag var jag så jävla trött på morgonen tt jag låg och funderade på att sjukanmäla mig men bestämde mig att åka iaf, dock var klockan 10 över 6 då och jag brukar gå upp halv 6-kvart i 6 xD men jag hann iaf :) vi blev klara väldigt tidigt med mockningen och allt det där så då städade vi lite inför dressyrtävlingarna i helgen.

Vid tre red jag och ett par andra ut i skogen och snacka om att Quattro tyckte det var kul att komma ut! Vad är skritta? Taktade, travade ( galopperade när dom andra trava) och skuttade hit och dit xD så jävla söt ! Dock var det fortfarande väldigt isigt i skogen så vart mycket skritt och ridturen blev typ en och en halvtimme ^^

Imorgon är jag ju ledig men ska till stallet iaf och rida ut med Johanna :) får se om det blir Quattro igen eller om han får vila och jag hoppar upp på Forlana istället, får se imorgon hur jag känner :) kanske någon annan som vill komma ut eftersom båda dom var ute idag, rättvist ska det ju va ;)

Anyays fett långt inlägg, slänger in en bild på Quattro, pöss!

Inga kommentarer: