2012-02-26

Söndag

Så var det söndag igen då. Helgen har varit lagom ansträngande, fredagen spenderades med Hanna, på kvällen var jag på studentpub för första gången. Faktiskt jävligt värt, ett glas vin för 35 spänn, pingisbord och gratis biljard ;) dock inte speciellt mycket folk men senare drog vi och hennes klasskompisar in till stan. Dock försvann alla när vi kom in och jag och Hanna drog in på Hellströms för en drink innan vi åkte hem igen haha.

Igår var jag hemma och tog det lugnt hela dagen. Övningskörde falskt lite! Har inte vågat köra på flera månader pga halkan men igår körde jag till tennishallen och tillbaka, haha. Det gick bra, hade inte tappat så mycket som jag trodde så det var ju tur. Nästa vecka ska jag ta mig i kragen och ringa och boka 10 körlektioner. Vet inte varför men just telefonsamtal skjuter jag alltid upp! Blir liksom aldrig av...så lika bra att boka många på en gång när jag väl ringer. Har fortfarande lite misstro till mig själv ang körkort men försöker tänka hur många som faktiskt tar körkort som är betydligt trögare än mig, hehe. Vet ku om att jag lär mig saker fort men känner det inte... Och eftersom jag är känslostyrd så sätter det mycket käppar i hjulet, inte bara med körkort utan jobbsökande och sånt också. Borde kanske jobba på det där med självkänslan ;) hm hm...

På lördagkvällen kollade jag iaf på mellon och jag är lite besviken på dannys bidrag, men kommer väl kanske gilla det när jag hört låten några fler gånger. Snygg är han ju iaf även om scenoutfiten var ful som stryk. efter mellon kollade jag på meet the parents. Haha så sjukt jobbig film stackars kille alltså...men rolig är den! Kom i säng vid halv 1 och sov som en sten till 10 eller vad klockan nu var. Idag vid lunch tog jag en mysig vårpromenad med mamma, Åsa , Stefan, Felicia och lilla ebbisen såklart. Det jag inte gillar med rönninge är att var man än går så är det bara trottoarer. Ebba har blivit så duktig att jag kan ha henne lös men vill inte, av obvious reasons, ha henne lös vid bilvägar så det är lite sugigt. Men en bit vid vattnet fick hon vara fri ett tag :p

Sedan åkte jag mamma och julle till Skärholmen och köpte en present till axel som vi ska fira ikväll med tacobuffe! Han fyller hela 11 år imorgon nämligen , det blev även lite smycken och jag köpte ett halsband till julle som hon gillade för att hon passat Ebba så mycket när jag vart ute och fuktat strupen xD väl hemma blev det semlor och en kaffe , tv-tittande och sen tänkte jag ta en till myspromenad men då hade det blivit jättekallt och solen var typ borta så blev bara en kvart :p

Imorgon blir det stallet igen men trivs så bra där så har typ ingen söndagsångest, tjoho :)

Inga kommentarer: