2012-02-22

Trötter

Jäklar vad dagarna bara försvinner? Redan torsdag imorgon liksom... Sedan sist har jag bara varit i stallet. I tisdags var jag där mellan 10 och 20.30 och började med att ta in lite hästar som instruktörerna skulle rida, när jag hade hjälpt till med det så red jag Reval igen tsm med Jennica som tar hand om en häst åt en tjej just nu, det gick helt okej men han är inte riktigt min typ egentligen eller så är det bara att jag inte ridit han så mycket så har inte riktig listat ut hur jag ska göra :p gjorde inget speciellt timmarna efter det ...vid halv 5 kom jullebulle och jag mumsade i mig en semla.

Vid 19 red jag Lizzy på lektion och det gick så jävla bra! Har nog aldrig fått henne så mjuk och avslappnad och jag har ändå ridit henne en del, sjukt nöjd. Vi tränade lite galoppfattningar, varannan förvänd. Men förut har hon alltid fått lite tuppjuck när vi tränar fattningar, börjar studsa på stället, slänger upp huvudet och tänker mest bakåt och uppåt istället för tvärtom xD i tisdags var det inte bra men det var fan så mycket bättre än det varit innan. Hon bara slängde upp huvudet en gång precis i fattningen men innan och efter var hon lugn :)

Idag började jag 8 vilket alltid är lika jobbigt, men jag tog mig upp iaf. Inte gjort nåt speciellt idag heller: släppt ut hästar, mockat, sopat, ridit Reval, myst med lite hästar, fodrat ..ja typ så :) juste jag skruvade ner ett par namnskyltar också. Snacka om att jag och herr skruvdragare inte är kompatibla. Tog mig 20 min att få ner 3 skruvar xD tills Bosse kom och visade att en liten grej på ovansidan (som jag antog var on/off knapp) hade hamnat i något mellanläge. Då fick jag ner resterande tre plus skruvade in två nya på kanske 1 minut .. Fail :p

Anyways, fattar fortfarande inte hur man får in bilder när man skriver på ipaden???? Godnatt! <3




Inga kommentarer: