2012-04-16

Måndag

Min måndag har faktiskt varit väldigt bra, sjukt trött imorse bara... Sov skitdåligt SOM VANLIGT ..men hela morgonen gick sjukt smidigt och fort så det va skönt. Sedan skulle jag upp i hagen som är ruskigt lerig men hur tur har man inte att just den ponny jag ska hämta står precis vid grinden?! Fan vad nice tänker jag, går in och hästfan springer iväg! Gaah, så går och plockar lite gräs att locka med men den gick han inte på. Så får traska ner och hämta lite käk , vada i leran och då fick jag tag på han. Precis när jag ska gå , omringad av hungriga hästar slänger han upp huvudet och knockar mig på näsan och pannan, helvetesjävlafan vad ont det gjorde, fick typ tårar.

Sedan tog jag lunch iaf och efter det blev det att jobba Scooby lite i skritt och trav för att se om han hostade vilket han gjort ett tag men nu verkade han pigg och kry så bra det. Dock var han värsta pissed på dörren, Haha strök bak öronen och slängde upp huvet varje fång vi gick förbi xD

När jag slutade hängde jag med fina Michelle ett tag och jag pysslade med ammie, en av hennes höstar som jag troligtvis ska hjälpa till med, red i fredags och det var riktigt kul faktiskt :) 6-årig galoppör med MYCKET personlighet ;) hon kan slänga av en och lite sådär men jag får skriva mer om henne en annan gång.

I helgen har jag tagit det rätt lugnt, red ut på zandera i söndags tsm med Linda och Johanna och det var riktigt mysigt. Apfint väder och mycket galopp, precis som jag vill ha det :D ah juste jag var i stallet hela dagen och hjälpe Camilla som hade stalltjänst, därför jag e så trött nu då,två heldagar i stallet med dålig sömn ..
så nu tänkte jag ta nåt att dricka , kolla vig brother och sen sova! Tyvärr blir det bildlöst inlägg för jag skriver på paddan ochorkade inte använda appen :(

Inga kommentarer: