2012-03-07

Onsdag

Hej hopp.
Nu e arbetsveckan slut igen för min del men ska nog lyckas fylla dagarna med något annat :) i stallet har det inte direkt varit något speciellt. Red Uvarone igår som förra tisdagen och det gick rättså bra faktiskt :) dock mest glad över hur GRYM jag var på att tränsa ( hästen e fan ett skämt, kör upp huvudet så fort man kommer i närheten med tränset och han är 1,75 hög i manken, tänk huvudet uppkört, minst 2 meter alltså!) hursomhelst fick jag ett tips att bara vänta ut honom, sagt och gjort ställde jag mig med tränset i "klä på-position" med bettet i handen plus en morotsbit. Efter max en minut var tränset på utan tjafs :)

Imorgon har jag körlektion, önskar att jag bara kunde lära mig över en natt, detta körkort är verkligen en stor jävla stressfaktor för mig. Behöver det verkligen men samtidigt tycker jag det är så otäckt så jag drar mig för att övningsköra. Skulle behöva bli tvingad att köra varje dag... Men jag hoppas att jag ska lyckas ta det innan sommaren men har inte mycket hopp alltså :p

Nu ska jag "laga" potatisbullar, pusshejs

Inga kommentarer: