2012-03-19

Riktigt kul

att jag och Johanna har tagit upp kontakten igen. När vi var mindre hängde vi typ jämt och gjorde stallet osäkert tsm med vårat lilla gäng, haha ;) Det var en rolig tid det. Dock måste jag säga att det är roligare att rida ut tillsammans än att tvätta spiltväggar (om vi någonsin gjorde det?!)

Idag har jag jobbat och fy satan vad det har blåst! Hästarna rejsa järnet haha. Vid 17 red jag lektion på JW och det gick faktiskt bra! Red inte för min vanliga instruktör och det är ju alltid givande. Tydligen hamnar jag i lite bakvikt ibland vilket jag inte tänkt på själv men när hon säger det så. Sen att tänka på att armbågarna inte åker ut från kroppen och sen samma som alltid: blicken!!! Jag kollar alltid ner när jag rider och jag vet inte riktigt varför men det är ju inget ovanligt problem direkt. Sitter väl kvar från ponnytiden att man är så fokuserad på vart huvvet är :p På tal om huvud så hände det ett par gånger att hästen lite diskret sådär drog in näsan mot bogen och gick bakom hand men men.. överlag gick det bra, speciellt med tanke på att jag bara ridit honom en gång innan och det var över ett år sedan.

Efter lektionen hängde jag kvar i stallet ett tag men nu är jag hemma och sitter och halvglor på bridget jones ;) Imorgon är jag ledig men ska till stallet en stund på eftermiddagen och titta när Julle rider. Nu blir det nog att poppa lite popcorn! Puss och godnatt


Omotiverad bild på mig i Kina

Inga kommentarer: