2010-06-09

en ny familjemedlem

Nu ligger Ebba och sussar i soffan. Jag är så glad men samtidigt orolig att jag inte kommer lyckas uppfostra henne eller att hon inte kommer trivas osv :p så svårt såhär i början som nybliven mamma ;)

Men allting har gått bra iaf, hon var lite pipig en stund under hemresan men sen sov hon hela vägen från typ arlanda till rönninge :) När vi kom hem sprang hon runt på undervåningen och lekte med oss och medan vi käkade passade hon på att utforska sina nya leksaker lite grann :) Sedan kom pappa hem och hon vart lite rädd för honom (konstigt! en stor jätte med skinoverall å baotafötter.) Men sedan la han sig på golvet å lekte med henne å sedan följde hon efter honom som en liten svans innan hon somnade i hans knä i soffan :D

Alla här hemma är redan kära och tycker hon e världens sötaste (vilket hon är). Har haft fullt upp med att gå in och ut då hon inte har velat kissa men nu har hon kissat litegrann iaf så jag slipper oroa mig för det. Vi har lekt en massa också och bara lärt känna varandra helt enkelt. Denna situation är ju lika ny för henne som för mig.

Nu är det grey's som står på agendan och sedan ska vi nog försöka sova efter en sista tur ut på tomten. Lägger upp bilder imorn om jag orkar! puss

2 kommentarer:

Linda sa...

Grattis till lilla Ebba! Allt kommer att gå jättebra. Hur var studenten?
Kram!

Carro sa...

NAw, vad sött att hon somna i din pappas famn :D Jag längatr tills jag får träffa henne nu :D <3