2010-06-24

insåg idag

att jag inte har skadat mig en endaste gång sedan jag fick Ebba. Faktum är att jag knappt har haft någon ångestattack. Jag behöver hund, så är det bara, har sagt det till pappa i hela mitt liv och nu har jag äntligen fått bevisa det. Att skaffa hund är nog ett av de bästa besluten jag tagit. Inte bara att jag mår bättre - det är underbart att ha en liten glädjespridare hemma! :)

Idag har vi varit hos veterinären och det gick bra. Ebba gillade inte alls sprutan, såklart, tydligen är dvärgpinschrar en av de värsta hundarna generellt att vaccinera, haha. Sedan fick jag även ett väldigt lugnande besked. Ang. Ebbas klor så tycker jag fortfarande att de är jättelånga men jag kan inte klippa dom kortare för där är pulpan. Jag trodde att pulpan hade vuxit som den kan göra men tydligen har den rasen pulpan längre ut å "ska" ha längre klor än många andra raser... :) Inte så roligt när hon är på bushumör och man har sommarkläder men får fila dom lite istället.

Just nu ligger sötnosen och sover i sin väska bredvid mig. Så skönt att hon nu börjar kunna sova utan kontakt. Innan var hon tvungen att ligga intill en när hon skulle sova på dagen. Nu ligger hon på golvet istället vilket är bra mycket mer behändigt för min del ^^

Jaa.. om en halvtimme kommer gänget från Peking (norrköping...vfr kallas det peking?!) och dem gullepluttarna gillar vi ju :D Så ikväll blire grillning me dom. Stefan ludde å kanske angelica också är på cykeltävling som jag förstått det så vi blir "bara" 13 pers. Jag ÄLSKAR att ha stor familj :D hihi. Så nu får Johanna äntligen träffa Ebba också. Hon hade själv hund (schäfer visserligen) men var tvungen att omplacera henne för min morbror är allergisk..

Well, nu ska jag googla lite grejer, alltid lika spännande! fota i helgen också å lägga upp :D PUSSSS

Inga kommentarer: