2009-08-11

hemma!!!

Hej hej hallå. Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag njuter till 100% av att vara hemma, får se hur länge det varar, ha ha. Vi har haft det riktigt bra om man bortser från ett par missöden men man lär av sina misstag och det som inte dödar, härdar ;) Det hela började med att sofia kommer på att hon glömt sin jacka när vi är på centralen, yeah whatever 99% av de gånger man reser, men nu var det kris på riktigt. Hennes granne körde från rönninge till centralen för att lämna den och sedan sprang vi till spåret vilket var en fin uppvärming! Ett dygn senare var vi på väg mot vandringens första tältplats och då kändes allting väldigt oändligt och jobbigt faktiskt. Var inte van vid packingen, det var sjuuukt mkt mygg, när man drog handen framför sig kände man säkert 20-30 myggor/knott i handflatan! INTE OKEJ.

Dag 2 skulle vi över en väldigt stor jokk som slutade i att jag stod på en sten mitt ute i forsen med andnöd och sprutande tårar oförmögen till att ta mig till land. Tillslut lyckades jag ta mig samman och ta mig därifrån. Panik, jag trodde på största allvar att jag skulle dö där och då. Det var hemskt. Det går inte att förstå hur läskigt det var, kan inte ens tänka tillbaka på hur det var minns bara att jag var livrädd. Vattnet var jätteströmt och iskallt å gick ungefär till höfterna eller under, det var bara en massa hala stenar och på det hade man en tung ryggsäck.. hemskt!

aah jag pallar inte skriva så mkt mer om vad som hände specifikt, vi gjorde en dagstur upp på ett berg en dag , lite läskigt men lätt värt. Man blir verkligen påmind om hela tiden att man klarar mer än man tror, bra för självförtroendet ;) aa... på väg hem var tåget sent 40 minuter sedan hade blixten slagit ner i ett samhälle så vi var tvunga att stanna länge å blev 2 timnmar sena, nu kom pappa hem! PUSS

Inga kommentarer: