2009-08-18

Rainman twins

Såg ett program på TV för ett tag sen. Jag älskar rainman och när jag såg att programmet henne Rainman twins så var jag tvungen att kolla på det. Lagom geeky :)
Det var iaf väldigt ... försöker hitta rätt ord... bra! haha :p handlade om två tvillingar som hade autism och även något mer som jag fan inte minns vad det hette men när man har det så har man otroligt bra minne. Tvillingarna på programmet kunde minns t.ex. ALLA måltider, man kan fråga vad de åt 15 maj 1978 och dom visste det utan att tänka, rätt creepy fan.. Men dom var typ skiitgulliga och allting :) haha någon mer som såg det??? gick på femman typ vid 8 :p

3 kommentarer:

carro B. sa...

jag hade sett det förut gick i våras oxå :P Men asså det är typ skit häftigt att dom minns , men å andra sidan så är jue inte deras hjärna direkt utvecklad på andra håll som att kunna matte och sociala förhållanden :P så att dom får jue plats med all den information xD
haha lite flummig teori

Tove sa...

haha men läkarna hade ju också den teorin och man fick se i programmet att dom gjorde en sån där röntgen och det visade sig att ingen del av hjärnan var under/överutvecklad... hm coolt :p

carro sa...

haha spännande xD fast jag skulle själv aldrig vilja ha ett sånt däer minne...