2010-10-16

svikare

känner jag mig som. Fan mig. Skulle ju träffa Emma idag men självklart bangar jag bara för att jag inte pallar. Flera av mina bästa vänner skulle ut på krogen idag och jag är ju såklart inte med dom heller. Inte för att jag vill, jag är inte i tillstånd att klara av en krogrunda men det känns som jag tillslut kommer glida ifrån mina vänner bara för att jag aldrig orkar ses eller inte kan pga rädsla att bryta ihop eller få panikångest. Vill inte träffa nytt folk heller för då ökar riskerna för detta avsevärt. Jag har lust att skriva "skitliv." men det ska jag inte göra. Och jag har inget skitliv så det vore att ljuga. Skulle bara uppskatta att vara någon annan ibland.

Senaste dygnet har iaf tillbringats med Hanna och Ebba har umgåtts en massa med Zera vilket jag tror hon uppskattade mkt. Hon går mkt bättre ihop med större hundar för alla små hundar hon träffat hittills har varit rädd för henne, hehe. När hon var mindre var hon rädd för ALLA hundar, stora som små. Nu vill hon leka med alla hundar hon möter och ser inget problem i att försöka klättra upp på en rottweiler.... ibland är hon inte så smart ;) Nej men sen har hon varit ensam ganska mkt tillsammans med Zera och det har gått jättebra (helt själv blir hon fortfarande helt förtvivlad) så nu letar jag faktiskt efter en hundkompis till henne. Dock bara dagmatte eller halv- alternativt helfodervärd. Så om någon känner nån som behöver mig får man jättegärna säga till.

Och detta är ingen spontan grej jag bara fått för mig. Jag har alltid velat ha mer än en hund och har tänkt på detta ett par veckor/månader nu :) Oj, klockan var mer än jag trodde.. ska gå ut på en kort liten runda (det räknas nog inte ens som det..) runt huset nu , haha. Nej men så hon får tömma systemet ordentligt innan vi tar oss vår skönhetssömn på sisådär 12 timmar ;) vi gillar att sova :)

Inga kommentarer: