2010-10-29

tillägnat zerina

Idag var jag ute på en långpromenad i höstsolen med Ebba, vi båda uppskattade det faktiskt. På hemväg gick jag förbi skolan ochträffade Helene, tyckte att det var ett tag sen. När vi står därute kommer Zerina ut och hon tyckte jag skulle nämna henne i min blogg så, toffel som jag är, gör jag nu det. Hej plutten! Kämpa på med matten, du är jätteduktig! :)

Hehe, igår var jag och ebba ute och träffade Kakan och Rocky. När vi är utanför bamses kommer det en tant som var 100 procent senil. Dessa saker sa hon ca 5 ggr:
- Jag har suttit på pensionärshuset hela förmiddagen, nu måste jag ta en promenad annars får jag inget kaffe.
- Jag är född 1917, hur gammal är jag då?
- Vissa behöver skaffa en hund för att komma ut men det behöver inte jag!

Det var gulligt och kul i ca 5 minuter men efter en kvart var det fan lite segt. Kakan verkade uppskatta sällskapet och de lite mer lättsamma samtalsämnena dock. Jag är btw lite rädd för hans hund.. hahah.

Nu kanske jag ska ta och fixa lite lunch... om jag orkar. Puss

2 kommentarer:

Jenna sa...

Svar; Tack så mycket! :)
Styrkekramar tillbaka!

Linda sa...

Hej! Tack för dina namnförslag. Ingen gissning? ;).Jo jag löste problemet med videofilmen med att helt enkelt filma igen, inte lika kul kanske men samtidigt så låter jag som sagt helt hysterisk på den första så det var nog lika bra. Hoppas allt är bra med lilla Ebba. Går hon ihop med råttorna förresten? Kram