2009-10-29

woho

Jag lyckades komma in på bloggen nu :) hihi. jag vet dock inte vart ska jag börja riktigt.

De två första dagarna bodde vi på hostel (jag vet läskigt...) alla 6 i ett litet rum, i en stad som heter Guilin, det är en ganska liten stad i kinamått men det är ungefär lika stor som stockholm. Där shoppade vi jättemkt och det är sååå billigt här :D har köpt en adidaströja (fake såklart) men den e fin för 60 kr, tre bhar för 70 kr sammanlagt , ett par converse sm e äkta så de kostade 120 kr, köpt en väska också som e skitfin, den älskar jag. Nu till helgen ska vi åka till en annan shoppingstad som heter Yangshou å då ska jag shoppa loss som fan !! Ciggpakten här kostar 7 kr, FATTA billigt.

Nu bor vi iaf på värsta landsbygden, de som bor här har ingen el fast vi har det här där vi bor. Det e väldigt gammalt och fattigt här men supermysigt, verkligen. Det jobbigaste här i kina är maten som jag knappt kan äta men jag lever på snarre åsånt. De har god öl och en 60 cl flska cola kostar ca 4 kr ;)

Idag köpte vi fisk på en marknad för vi skulle laga maten själva idag å alla fiskar ligger jättetrångt i små baljor och de lever. Så de la en levande fisk i en plastpåse och vägde den, sen tog de en stor yxa och högg den. Jag fick tårar i ögonen, det e så hemskt. Å när man köper kött(vi gjorde inte det..) så ligger allt kött på bordet å det e flugor å allting. Blir så äcklad, det luktar förjävligt.

Trafiken e också helt stööörd och vi har inga bälten eller ngt. höhö, barnen åker moppe utan hjälm och jag vet inte vad, ingen säkerhet här inte. Mend et händer knappt några olyckor. Vi har träffat några barn här i byn och de är skiitsöta. Jätteglada och energiska. De är mkt snällare sötare och tacksammare än sveriges bortskämda barn ;p

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mera. hehe, måste ju ha ngt att berätta när jag kommer hem också. Kan tyvärr inte lägga upp bilder här på bloggen så det får vänta. Kan inte vänta tills jag får visa dom :D haha. Nu ska jag spela lite kort med Linda och Erica. PUSSPUSS kommentera :D

2 kommentarer:

Lollo sa...

Jag gillar att du dissar svenska barn haha! Man ska inte äta djur om man inte ens kan se när dom dödar en fisk. okej om det va en söt kanin men en slemmig fisk? jisses. Hoppas du kommer över matångesten. smakar all mat konstigt eller? vad käkar dom? Det låter som att ni har det bra. Tänk på att Sverige suger och ha det bäst nu!!

Tove sa...

hahahah jag vet, åh jag saknar dig! nej men alltså bara jag slipper se mordet så är det lurre, haha :p jag har kommit över den ångesten litegrann men den kommer och går ... allt smakar så konstigt att det inte ens går att jämföra med ngn svensk mat. Till och med riset är annorlunda.

Men aaa vi har det bra :) ha det bäst ni med, puss puss!