2009-12-14

lua <3

Min måndag
07.30 - mobilen ringer, jag snoozar fram tills
08.00 - väckarklockan på andra sidan rummet ringer, jag fortsätter sova tills klockan ringer obehagligt högt och snabbt. Jag går upp för att snooza den men hittar inte knappen så jag stänger av den och lägger mig i sängen igen
08.20 - inser att jag måste gå upp och beklagar mig högt över detta med stön och andra oidentifierbara ljud.
08.21 - ser att det är snö ute och blir genast lite piggare
09.00-befinner mig i skolan och får vänta ca 5 minuter innan Erica kommer och vi satte igång med projektarbetet (kollade på lite bilder...)
Dagen fortlöpte med ganska mycket självstudier tills det var dags för lunch! Det var en massa rester så för mig blev det tomtegröt <3 ! På eftermiddagen gjorde vi inte heller speciellt mycket men det var Svenska B och Psykosocialt arbete som stod på schemat! Jag rymde från sista lektionen ca 40 minuter innan vi slutade. Undrar om jag kommer bli konfronterad med detta, jag hoppas att det kör på gymnasiestilen och låter mig ta ansvar för mina egna handlingar utan att bry sig om det.

När jag varit hemma ca en timme åkte jag och Julle iväg till stallet och jag red dressyrlektion as usual. Galoppfattningar för hela slanten, det gick utmärkt! :) Pappa hämtade oss vid halv 7 och på hemväg köpte vi sushi! Jag har börjat gilla laxbitarna nu, det går framåt sakta men säkert. Jag vill lära mig att äta sushi för att det är hippt och sofistikerat plus att jag känner mig mycket finare och bättre som människa när jag äter det istället för pizza eller donken.

Jag har psykologiprov på torsdag och försökte idag att börja plugga till detta, jag pallade två sidor sen kollade jag på Ullared istället! (jag gjorde åtsmintone något vettigt... vissa människor kan man inte låta bli att skratta åt, så underhållande! (poängen jag skulle komma fram till var att jag vårdade min psykiska hälsa)) nu ska jag börja fixa mig inför kvällen så jag har det gjort, puss!

1 kommentar:

Lollo sa...

Du skriver väldigt roligt må jag säga. Jag skrattade gott!