2009-12-04

saco-mässan

Jag tog mig en sovmorgon idag innan vi åkte till älvsjö och saco-mässan! Jag hade lite ideer innan om vad jag vill göra men nu är det ännu fler! Jag vill göra massa saker men jag måste tänka lite ekonomiskt också... tyvärr. Det jag heslt skulle vilja göra är att plugga någonstans i europa eller jobba på en farm i australien! Eller jobba med vilda djur i afrika, skitcoolt och skitdyrt. Om jag ska hålla mig i Sverige så blir det nog jobb som barnskötare ett/några år och sedan plugga till lärare och vidareutbilda mig till specialpedagog, eller så vill jag plugga socionom men det är jag inte lika inne på. Isf vill jag jobba internationellt med någon stor organisation men ja... annars är jag också väldigt inne på sjuksköterskeutbildningen, det har jag ju alltid varit intresserad av... ja det finns mycket jag vill göra! Utomlands ska jag iallafall även om det får vänta ett tag, Australien och Afrika är prio1!




well well, ikväll ska jag umgås med vännerna hela kvällen och göra insättningar på måbra-kontot ;) var på en kort föreläsning med Mia törnblom idag och hon är verkligen grym! Visserligen har jag hört det hon sa förut men ändå, mkt insprirerande :) Så nu måste jag säga till mig själv varje dag: "Jag är en härlig skit, jag gör så gott jag kan och det räcker!" haha :p
Min nya förebild och inspiratör! :D



Nej nu ska jag byta kläder och fortsätta att dagdrömma :) ikväll tänker jag skita i all ångest och allt jag har huvudet och bara må bra! puss!

1 kommentar:

Carro sa...

det är bra tjejen, forstätt så så kommer livte gå bättre (Y) :D