2009-04-17

jag lever hellre i det välkända helvetet än i okända himlen

Läste citat i en bok och det sätter i princip ord på det jag alltid känt men inte riktigt vetat om det. Jag har mått dåligt och varit i helvetet, mycket och långa perioder, jag känner till helvetet, jag vet exakt hur jag funkar där och allt annat. Sen har jag legat på gränsen till lycka och känt viljan att leva ett fåtal gånger. Jag har varit där och snuddat på känslan, kort visit i himlen.

Poängen är att jag är rädd för att må bra.. sjukt men sant. När jag mår dåligt har jag ett skal och går in i en roll. Jag vet inte hur jag ska bete mig när jag är bara jag.. utan hjärnspökena som hjälper mig. Så omedvetet sätter jag upp spärrar för mig själv som gör att jag inte låter mig själv att må bra. Djupt eller hur? ;)

Slut på psykologsnack. Idag är det fredag och jag har varit i skolan, surprise surprise. Hände absolut inget speciellt som vanligt, oerhört spännande. Det enda som avvek litegrann från den vanliga vardagen var att vi fick reda på att två killar blev avstängda efter slagsmålet i skolan häromveckan, YEEEY, action in das school! very coooool (h)

Slutade klockan 4 och sen jag kom hem har jag haft väldigt tråkigt, läst min bok och så. Nu läser jag en bok som heter "de kallade mig Ise" .. den är bra men det är värsta ungdomsboken, sättet den är skriven på gör att det känns som att en 16-åring har skrivit den. En duktig sådan men iallafall.

Så jag sms:ade lite folk och så å bestämde att jag ska träffa Lollo lite senare, mucho happy times! Det var längesedan man träffade henne :) Imorgon ska jag troligtvis åka till södertälje med Åsa och hitta smink, superkul, jag gillar inte att slösa pengar när jag har pengar. Men när jag inte har vill jag gärna slösa fast det går ju inte. Men jag gillar känslan av att ha mkt pengar och själv bestämma vad jag ska göra med dom ^^

well well, allt jag hade att skriva för tillfället, apropå ingenting, kan någon vara snälla och kommentera, har vart lite lite sånt på senaste tiden. PUSS

Inga kommentarer: