2008-09-04

första 'riktiga' skoldagen för min del

började klockan 8 med engelska. Bara fyra personer där , tre från klassen och sen en kille som läser komvux, ska även läsa matte B med honom å kanske någon mer :p många som valt dessa kurser alltså, ha ha! Då hade vi faktiskt lite djup poetisk lektion, först läste de andra upp analyser av dikter skrivna utifrån tavlor som jag inte hade gjort dåra. Sen läste vi gemensamt en dikt som hette The emperor of ice cream' rätt bra faktiskt när vi hade tolkat den åså.. själva grejen var att ice cream stod för death och att allting av värde dör nångång.. hm ja gilla den faktiskt :p känner mig ganska motiverad till skolan just nu utom barn&fritid-ämnet. Det gillar jag inte, alldeles för mycket tolka, analysera, tänka, förstå, se samband osv.

Efter engelskan hade vi teori på idrotten, pratade om hälsoprojekt 2. Har satt upp lite mål
* träningen ska bli en del av min vardag (höstterminens slut)
* kunna springa 30 minuter utan att vara slutkörd (vårterminenes slut)
* sluta röka! liten belöning när ja vart rökfri en vecka å stooor belöning efter en månad (tips på belöningar?? ^^)

lite så.. sen har jag haft håltimme väldigt länge, böjar matten om en halvtimme. Men jag har börjat läsa dead poets society litegrann , skrivit de där målen, pluggat lite allmänt det jag missat.

Sen har vi även ringt och bokat ett studiebesök på en förskola i älvsjö som använder sig mycket av naturen och så i barnens utveckling å lärande. där ska vi vara ett par timmar onsdag v 47, ska bli lite spännande att se faktiskt hur de arbetar å löser praktiska grejer :) sen ha ja oxå ring till min älskade psykologmottagning och ändrat min tid ..

nu sitter jag här i bibblan å väntar på att tiden ska gå.. så ja kan ha privatlektion i matte xD haha, det blir första lektionen i den "nya" byggnaden.. gamla dagiset där bredvid skolan.. spännande!

Ikväll blir det mycket plugg till (det enligt sofie lilla, men STORA!) läxförhöret ;O typ massa instuderingsfrågor, två stenciler med olika teorier med svåra namn, massa sidor att läsa å vi ska ha muntligt förhör i smååå gruppeer. jag vill hellre ha skriftligt, som felicia sa så gör jag hellre bort mig på papper! uscha.

klockan 8 blir det även ett träningspass å efter det ska jag sätta mig å kolla på Heroes å vara stolt över mig själv :p haha gud vilket långt inlögg det blev.. längtar tills på lördag, först ska ja på bio med mamma å julle, sedan åker ja direkt till hanna från heron :) <3

men men, ska kolla lite på hälsoprojektet nu igen, mycket läxa där, ska skriva ett träningsschema med olika kategorier å nåt ja ej kommer ihåg. så därför ska ja väl kolla på de :P hehe, hoppas ni har haft en bra dag (som jag faktiskt har TROTS skola!) pusshejs

Inga kommentarer: