2009-05-30

hemma

Nu är jag hemma från paddlingen, eller kom hem redan igår men var så jävla trött, orkade inte blogga. inte för att jag orkar nu heller men jag är solbränd och är helst inte ute i solen så jag sitter här vid datorn :p ska nog gå ut å sätta mig i skuggan sen.

Ivf, på torsdagen när vi började paddla så regnade det skiiitmkt, sen kom solen fram å vi ba: gud vad skönt att regnet försvann nu får vi en fin kväll! tji fick vi, när vi satt upp tältet så började det öösa ner regn och det slutade inte förrän vid 3 på natten. Så vi satt i spöregn och kokade nudlar på stormkök, de flesta klagade medan jag och emma satt å sjöng hakuna matata :p man ska vara positiv!

På natten kunde jag inte sova förutom tre timmar, det var riktigt jobbigt, men från tidigt morgon fram tills alla gick upp vid halv 8 så var jag med linda som inte heller kunde sova :p

men sen nästa dag så var det hur fint väder som helst så det var mys fast jag är röd som en kräfta :p men gud alltså på första dagen, under den tiden det var fint väder så åkte jag och emma på grund! haha fett kul :p vi satt å sjöng och hade noll koll å sen helt plötsligt så åker vi rakt på en sten som ligger precis under vattenytan! sådär satt vi fast och kunde inte ta oss någonstans, emma försökte lösa problemet medan jag satt och skrek/skrattade :p tillslut kom sofie å sa att jag skulle sätta mig därbak också så hela kanoten tippade lite och då kunde vi glida ner, hahah helt cp :p

Sen lite senare så kom vi till en tunnel man skulle åka igenom å det var skiiitläskigt, alltså den var så låg så man var tvungen att ligga ner i kanoten och trycka ner den med händerna från tunnelns tak! fick fan panik därinne på riktigt, var apläskigt! jag kollade ju upp hela tiden sen skulle ja kolla fram lite för att se hur långt det var kvar och då såg det ut som ett stup rakt ner! Alltså jag var så rädd jag skrek som fan å typ grät å allting, hahah :p

men det var typ det mest dramatiska som hände under resan :p men fan att det regnade första dagen alltså, helt otrolig jävla otur, men det var ändå skitrolig resa tkr jag ^^ nu måste jag gå å packa ihop tältet, det hänger ute på altanen, e så jävla varmt där! är rädd att tältet ska börja brinna.. hehe xD måste dock be mamma och julle att hjälpa mig, hoppas att de ställer upp..

puss å kram

Inga kommentarer: