2009-05-19

say what you need to say

Idag försov jag mig. helt cp. för grejen var att medans jag snoozade så drömde jag fast jag var vaken, fast drömmen kändes ändå verklig. Jag drömde att jag hade ett engelskaprov och varje gång klockan ringde så fick jag värsta paniken för att jag somnade hela tiden och inte hann göra färdigt provet innan tiden var slut :p plus att vi hade provet i fysiksalen på rönninge skola. Det fanns dessutom en hemlig korridor därifrån till matsalen så jag gick dit hela tiden och baxade choklad. Sjuka var att det kändes verkligen som det var på riktigt! :p

Kom iaf till skolan vid halv 10 och pratade med Helene ett tag om pappa å hemma och skolan och M och R. Sedan hade vi karaktär och det var ganska tråkigt men vi fick en uppgift om att skriva "jag som förebild" , ganska skojsig uppgift men kunde inte koncentrera mig i skolan, dock skrev jag den när jag kom hem från barnen.

Alltså efter skolan direkt så gick jag till dagis och hämtade tjejorna, dom var jätteglada idag så det var ganska givande att vara med dom hela eftermiddagen :) Vi lekte ut i solen (det var fett varmt!), åt makaroner och köttbullar å lite sådär. Inte särskilt händelserikt men rätt soft. Är så stolt, den minsta är 2 år och hon känner igen bokstäver och kan säga saker som börjar på den, typ hon ser ett S t.ex. å ja ba: vad börjar på S då? hon ba: Soffaa, farbror Sven (haha :p) å hon kan det med skitmånga bokstäver! :)

Sen när jag kom hem gjorde jag den där uppgiften och sedan åkte jag på power yoga med Josse. Haha jag är så jävla klen så det finns inte. Plus att jag knäckte typ varenda ben i kroppen, härligt! Nu är jag hemkommen.

Imorgon är jag ledig, tors & fred också men det är ju alla :p så någon dag tänkte jag ta tag i samhällsuppsatsen och en dag ska jag även storstäda å rensa ut i mitt rum. Spännande helg för mig alltså. Jag längtar till paddlingen som är om typ 9 dagar, avslutningen om 16 dagar och kreta om 22 dagar! :D

1 kommentar:

felicia sa...

Ja även fast jag inte är med i disskutionen så påverkas man, jag försöker att ignorera det men det är helt galet att en sådan person kan ens gå i denna linje, hur ska han kunna arbeta med barn om han har en viss syn på olika typer av människor. blir så fruktansvärt arg och ber att han kommer växa upp en dag. Det värsta är att han pratar i målbrottet fast att han är vadå? 19 år.. blir så trött. Och T då? han förolämpar mig jämt känns det som, han har sagt fjortis och andra grejer och jag är så trött på att dom inte bara kan ställa sig framför våra ansikten och säga det dom vill ist för att ge varandra blickar. det är så fruktansvärt elakt!

Men vi får hoppas på det bästa att dom tar tag i det för snart sliter jag honom i stycken alltså.

Puss på dig!