2008-04-14

blandade känslor

Okej, idag har jag vart i södertälje hos en legitimerad psykoterapeut :P Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom. Han fick mig faktiskt att prata lite. Det tyder ju på att han är bra, alltså jo han var ju bra, men samtidigt vet jag inte. är fortfarande tveksam, men ska dit igen å då ska vi även snacka med en psykiatiker. "gräva djupare" ^^ Men som sagt, väldigt blandade känslor nu. Är helt slut (ja de verkar konstigt att vara slut efter en timmes långt samtal) men det är påfrestande att sitta och berätta om ens liv, det mest personliga för en främmande människa. Men överlag gick det bra, jag bröt inte ihop eller något :) haha. Sen var ju L med också. annars hade jag aldrig klarat det. Tack klara för att du tog Baldur btw <3

Dock måste jag berätta något bra han sa, eller ganska intressant som ja aldrig tänkt på men som stämmer rätt bra:
Att tänka på historien, det som hänt i ens liv och bara tänka på allt jobbigt man gått igenom, skapar depression. Däremot om man tänker på framtiden, att man inte ser någon utväg osv och är orolig för framtidenm skapar ångest.
Självklart generellt men tycker de stämmer :)

sen jag kom hem har jag käkat tortellini och så xD ANNA PHIL IKVÄLL! yeeha.

Tack för att du finns, du fattar inte, utan dig skulle jag ligga på botten nu, du betyder <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att det gick bra gumman <3. Du borde gå dit igen tycker jag.. Kan ta baldur då med isåfall ;) Puss!