2010-04-14

hej hej goddag goddag

min längtan efter vovven börjar urarta och övergår mer och mer från normal längtan till ett tvångsmässigt, neurotiskt beteende. Jag ägnar MINST en timme om dagen till att läsa om valpar/hundar, kollar hundprylar (på ett icke, vad jag skulle säga, socialt accepterat sätt) osv osv. Måste komma ner på jorden lite känner jag. Visst det är bra att jag förbereder mig men det är trots allt typ 8 veckor kvar och jag vill ju inte att jag blir helt isolerad från omvärlden :p

Inatt försökte jag sova utan sömnmedicin för jag kommer inte upp så tidigt på morgonen när jag tar den. Det gick åt helvete, jag låg och försökte göra avslappningsövningar å tralala men det resulterade bara i mer panik över att inte kunna somna. Låg å svettades å vred mig i säkert två timmar innan jag gav upp och la mig framför TV:n. Lucky me som älskar program som visas på tv4:s alla möjliga kanaler. Jag såg program som bl.a. rescue 911 och liknande. Jag blev nästan lite ambivalent då jag upptäckte att Urban legends och Trauma-livet på akuten, sändes samtidigt! Varför tanken att spela in det ena inte slog mig har jag ingen aning om.. klockan var trots allt 2 på natten. Jag beslöt mig iaf för att se det sistnämnda då jag har en oförklarlig dragning till såna program, tycker det är sjukt intressant och jag har ju egentligen en (hemlig?) dröm om att bli läkare :p

Ja... i skolan har vi haft projektredovisning och jag är väldigt nöjd med vår prestation :) vi fick mycket positiv feed back vilket kändes bra. Efter skolan var jag på psyk igen, denna gång med mina föräldrar. För ännu ett samtal med familjeterapeuten :p Jag tycker att jag är överlägset smartast i rummet under dessa tillfällen (y) haha. Sedan blev det en av mina favvorätter till middag, nudlar (äkta), thaigryta å japansk soja! muuuums. Nu ska jag faktiskt kolla på Anna Anka söker assistent. Kvinnan är fan grym :D puss å kram

Inga kommentarer: