2010-04-29

skola - jobb - skola

Idag var det ingen sovmorgon inte. Upp med tuppen klockan 9 ;p dock försov jag mig lite till 20 i 10 haha så hann inte äta frulle å läsa DN i lugn å ro :p Men i skolan hade jag bara en lektion och det var studiehandledartid, vi pratade lite om studenten och tränade på studentsången som vi tydligen ska sjunga imorgon på mösspåtagningen, så jävla fult, haha.

Sedan jobbade vi med rapporten lite som fortfarande ligger på IG och den enda funktion som den där uppsatsen fyller är att ge oss extra mycket ångest. För hur vi än gör så lyckas vi inte och jag förstår inte varför. Om det är för att vi hade ett för brett ämne, helt fel ämne eller om vi helt enkelt inte har lärt oss att skriva en ordentlig rapport. Någonting är det ju iaf och vi har lagt ner blod, svett och tårar utan att ens nå G. Det känns så jäkla ruttet och dumt då vi verkligen har världens möjlighet att skriva en superrapport med tanke på att vi har varit i Kina och allt. men men, det är bara att ta smällen och gå vidare.

Sedan hade jag möte med kuratorn, syon och min studiehandledare och vi bestämde inget särskilt utan gick bara igenom hur allt gick och hur jag ska göra med mitt slutbetyg. Just nu lutar det åt att skriva ut slutbetyget nu i juni och därmed ha reducerat program. Sen om jag vill så kan jag senare läsa hundra poäng på komvux eller folkhögskola. Så det blir väl säkert bra, känns så surt att ta studenten och sen komma tillbaka i höst ändå. Plus att man blir så jäkla låst när man har två-tre lektioner utspridda under hela veckan. Nu kan jag försöka skaffa något kvällsjobb i höst och vara hemma med vovven på dagarna. Så det blir nog jättebra.

Efter det gick jag till spec för jag ska vara där två gånger i veckan nu så ska en som heter Emelie hjälpa mig att komma igång med allt skolarbete jag har att göra nu sista veckorna. Så vi bestämde två fasta tider som jag ska vara där och då kommer jag även få frånvaro på min rapport om jag inte kommer de tiderna. Så nu har jag lite press på mig ivf jag behöver om detta ska funka. Ibland är jag så jävla tacksam att bo i Sverige där ´man får väldigt mycket serverat och man kan alltid få hjälp med vad som helst. Inte bara i skolan då utan med pengar, jobb, skola, vård osv osv. Inte alla länder som har det så bra....

Men nu ska jag fräscha till mig lite innan jobbet för efter det ska jag direkt tillbaka till skolan och vara med på öppet hus, sista gången! höhö. Kommer vara dötrött ikväll alltså. Pusshejs

Inga kommentarer: