2010-04-19

ingefära och dressyr i solskenet

Bortsett från min förkylning har jag haft en riktigt bra dag! Vi red på utebanan idag och jag red en ny häst. Det gick så jäävla bra :D Utom att jag nästan flög av en gång när jag skulle byta galopp hahaha. Men ändå, alltså skiiitfin häst! I vanliga fall brukar det gå bäst på slutet fast idag blev han typ fööör låg i slutet så fick sitta och dra upp nosen hela tiden, annars gick han i jättefin form nästan hela lektionen och man känner verkligen vilken skillnad det blir! Speciellt galoppen blir så mjuk :) Nej men det var riktigt skoj, blev helt glad, plus att solen sken på oss också :)

Hade ingen bild på honom men på denna bild rider jag Sofias häst, Tror den är från våren 08 :)

(fyfan vad jag gått upp i vikt.... :s)
Annars är jag inne på min tredje kopp ingefärste. Vet inte om det hjälper så mkt egentligen men jag tror på placebo-effekten (eller den kanske inte funkar om man är medveten om det?!) aja, jag inbillar mig iaf att ja blir frisk snabbare :p det känns bättre för stunden iaf. Skulle egentligen vilja använda nässpray men av erfarenhet så vet jag att jag inte blir frisk när jag använder det eftersom att kroppen känner väl typ att den inte behöver bekämpa viruset eftersom symtomen försvinner.... aja, förutom att lägga ingefäran i teet så sniffar jag den också vilket är väldigt najs :D hehe.
Imorgon är det studentskiva å jag är jävligt pepp :D Trots pengabrist å sjukdom, haha. Nej men det ska bli galet kul! Har dock ingen aning, kom jag på nu, vilka från klassen som kommer. Men jag antar och hoppas att de flesta dyker upp :) Nu tänkte jag kolla på top model men jag tror inte att min självförtroende klarar det idag, så det får bli en lång dusch ist och sedan inta soffan för en timme med Maria Montazami och de andra hollywoodfruarna ;)

”Jag lärde mig faktiskt att göra kaffe för ett år sen, så jag har blivit expert”

3 kommentarer:

hanka sa...

Jo det är ju det. Jag funderar på att köpa en systemkamera just för att jag får mer för pengarna, dom kostar ungefär det samma. Vi har g9 i skolan, jag går media. Och jag tycker den är riktigt grym och det är ju bara g9 liksom. Men jag får se vad jag gör. Kanske blir båda två :)

Daniel sa...

hehhe mä rakastan svenska tjejer! :)

Carro sa...

Maria är så skööönt ! I so love her xD