2009-09-06

sleep

Nu är jag hemma från öland :) Har haft riktigt skoj faktiskt, eller över förväntan. På fredagen kom vi fram typ vid halv 10 då väldigt många redan var där trots att sjävla festen skulle vara på lördagen egentligen, men jag började hinka öl å träffade massa släktingar så man knappt träffat tidigare, superkul. Plus nära släktingar också då men vi var väl kanske 30-40 pers sammanlagt :)

Men vid 1 eller så så började folk dra sig mot stugorna utom jag och två sysslingar och en av mina sysslingars flickvän kvar så vi satt och tjöta (inte ok att jag använder det ordet men jag var tvungen och min släkt har fan störd dialekt , typ alla :p) ett tag, sedan drog vi å badade i havet vilket var sjuuukt kallt men jag var jävligt packad också, en öl till och jag hade legat i buskarna. Fick väl kanske 5 timmars sömn den natten och var riktigt bakis hela dagen. Drack en massa cola och åt världens största kebabtallrik, lätt värt.

På kvällen så var det grillingen som gällde, gott gott och mera öl :) Hade skitkul denna kvällen och pappas pyromansidor kom fram som vanligt, började med 6 värmeljus som blev en korvbrödspåse, ett tomt ciggpaket, en burk med räksallad osv osv. Han gjorde brasan på en bricka som tillhörde stugan, den blev svart och bucklig, dock hade han som argument att han mer än gärna köpte en ny på Rusta för 7,90 :p

Men folk la sig tidigt även denna kväll eftersom många skulle köra hem på morgonen åså, men jag och Felicia (min syssling) satt kvar och vi drog även ut min kusin rickard, sedan hämtade vi en vodkaflaska och satt uppe och snackade å tralala, tror klockan var halv 4 när ja kom i säng, uppe med tuppen vid 10-tiden, åt lite frulle, sa hejdå till alla å sen åkte vi hemmåt. Jag låg å slumrade fram tills vi skulle käka, sen stannade vi på ett wärdshus typ där jag inte ville äta så jag satt utanför, å dom tog fett lång tid på sig!! sen köpte ja en calzone på 7-eleven, sådetså.

Sen blev vi stoppade av polisen för fortkörning å fick böter, å kollade alkohol åså, ren tur att det visade negativt eftersom de drack igår :p men sen var det typ 1 timme å 45 minuter kvar vilket kändes jävligt jobbigt så ja vilade lite å sen så var det skithög volym på radion så ja öppnade ögona för å säga att dom skulle sänka men då var vi hemma :s kändes som typ 5 minuter, har aldrig lyckats somna i en bil förut, så jävla bra ju! jag ska supa två kvällar i rad varje gång vi ska åka långt med bil.

Fett långt inlägg alltså, när vi kom hem så bakade jag och Julle cup cakes, haha första gången :p kan visa bild sen för nu måste ja lägga plast över dom så dom inte blir torra.. :p puss!

Inga kommentarer: