2010-03-02

it leans on me like rootless tree



tack Klara för att du bjöd in denna låt i mitt liv :D

Idag har jag redan hunnit äta frukost och se ett vänner avsnitt! TOW de ska bestämma vem som ska bli Monicas brudtärna ^^ kul kul. Och när Joey och Ross tar en nap tsm och följande dialog utspelar sig:
Joey: I wanna do it again!!
Ross: we can't!
Joey: Why not?
Ross: BECAUSE IT'S WEIRD!!!!
hahahahah eller "no touch, no touch!"

Anw, usch jag som trodde att min vännerfeber hade gått över litegrann men tydligen inte, så kan det gå. Alltså jag ska berätta något hemskt som skulle kunna ses som ett ilandsproblem men det är det inte och efter klaget ska jag redogöra för varför. Jag har inte råd att ta studenten!!!! Alltså det är så illa. Jag har inte råd att gå på middagen (fast det gör inget för jag och Emma har planer som är sååå bäst, om ni vill vara med så be my guest!) men jag har inte råd att åka med på flaket!!!! så jävla sämst, och ja har inte råd med studentklänning heller så ja kommer köpa en asful på rean eller sy en egen av ett trasigt lakan, för grejen är att jag kan verkligen inte sy heller.

Men detta är inte ett i-landsproblem. Detta är att inte kunna använda mig av de resurser som jag trots allt har för att jag bor i Sverige. Att beklaga sig över att andra har det värre och inte leva fullt ut på sin studentdag vore liksom WASTE. Hoppas det räcker som ursäkt till att jag får klaga och vara lite ledsen pga min pengabrist :( buhu.

hm hm, idag ska jag nog träffa Klara tror jag, vad vi nu ska göra... supa eller svulla ^^ yeah baby! usch jag orkar inte blogga mer, ovanstående stycken tog musten ur mig. PUSS

3 kommentarer:

Carro sa...

om du sparar har du råd + får du inte pengar av att passa barnen och kan inte dina föräldrar stå för din studentklänninge ? :P :D

Tove sa...

heheheh jo kanske... :p men ändå liksom

Oscar sa...

Jag förstår helt ditt problem xD har samma problem egentligen men för mig är det inte lika farligt för jag bryr mig inte så mycket om studenten, jag har inte och kommer inte köpa nån mössa, tänker inte åka flaket å jag har inte ens hört om nån middag så det e borta det med xD jag ska bara supa skallen av mig med polarna å fira att skolan e slut. Men angående ditt problem, du borde ju kunna hitta en rätt snygg klänning för ett bra pris ändå, å för flaket kanske du kan låna pengar av nån? :)