2009-02-20

Mammut

Den var inte som jag trodde. Det kändes som en faktafilm som skildrade flera olika världar, sedan hade dom bara slängt in en historia och lite sammanträffanden, jag vet inte riktigt. Det hände ingenting på 2 timmar men ändå blev jag inte uttråkad.
Den var ganska sorglig, ändå blev jag inte så berörd av att se fattiga barn vars mamma måste åka å jobba i usa gråta för att de inte vet när mamman kommer hem. Jag blev mer berörd när den rika mamman inte hade tid med sin dotter och dottern hellre ville vara med sin nanny. Lättare att leva sig in i deras situation antar jag ... JAG VILL PÅ VOLONTÄRRESA! Herregud, vill åka dit, vill se allting med egna ögon, uppleva, hjälpa, göra nytta, få perspektiv.. jag vet inte, om det inte blir av nu i höst så åker jag iväg efter gymnasiet, ett par månader kanske, för det här är nåt jag är SÄKER på att jag vill göra. Så jävla värt, se dom dricka lerigt vatten med egna ögon, att få krama de undernärda barnen och ge dom kärlek, se alla hemlösa barn som kämpar för att överleva osv. Inse på riktigt hur jäävla helvetes bra vi har det!

Well, tillbaka till verklighet... snart kommer Viktor, jag vet inte vad vi ska hitta på :p jag lyssnar på saosin..det var ett tag sen, dom är fan jävligt bra. Dock måste ja lyssna på mobilen för högtalaren på datorn låter som en rostig helikopter..eller nåt åt det hållet. fast ja har hittat minihögtalarna till luren så det e okej att lyssna på den me :) uscha.. känner mig lite ledsen efter filmen :p nej nu kommer viktor så ska tagga xD pusspuss

Inga kommentarer: