2009-02-20

Sportlov!

Härlans! Det här lovet känner jag mig verkligen välförtjänt av :) Tycker inte ni att jag har blivit lite mer positiv och så på senaste tiden? Jag tycker det iallfall.. har också insett att det BLIR lättare om man är positiv och försöker se allt ur den bästa synvinkeln, jag rekommenderar er att testa ;) haha

Idag började jag 8, blev 10 minuter sen eftersom jag satt uppe för länge igår och kom inte upp ur sängen, min klocka slutar stänger av sig själv när man har snoozat i ca 45 minuter så då somnar jag om. Inte bra. Men matten gick sådär faktiskt..fattade inte mycket :/ andragradsfunktioner med grafiskt ritande och jag vet inte vad. Pinsamt att jag inte ens lyckas klura ut det trots att jag hade privatlektion i en och en halv timme, haha! Men jag hade inte hunnit äta frukost så det får bli min ursäkt.

På karaktären hade vi Malin idag! Det var roligt. Av någon anledning, har inte analyserat över vilken, så är hennes lektioner med stimulerande och jag blir intresserad och arbetar istället för att bara sitta å gäspa, slå med fingrarna på bordskanten och stampa med fötterna i golvet :p Så jag gjorde en rätt bra reflektion om hur tv-våld påverkar barn.. sen vart det firre till lunch usch. Jag hade dessutom köpt frukost i skolan som jag åt en timme innan lunch så fick inte i mig mycket av den maten.. (istället blev det en delad pizza med erica efter skolan)

Sen hade vi samhälle å då jobbade jag på ordentligt och fokuserade på uppgiften, hann precis klart :) efter det direkt engelska och jag kom igång med min powerpoint presentation om Jane Austen och boken Pride and prejudice. Så jag är väldigt nöjd med mina insatser i skolan idag =) under dagen har det även blivit en kopp kaffe, 2 koppar te och en oboy! Har aldrig vart på toaletten i skolan 3 gånger på en dag! haha

annars då.. inte mycket. Snart ska ja åka till heron city med mami och åsa, roligt roligt.. vad händer ikväll folks? ska man bara va hemma kanske? får se hur jag gör.. hoppas ni haft en bra dag :D

Inga kommentarer: