2009-02-23

sanningen bakom size zero

Kollade just på dokumentären och jag kan inte fatta varför det skulle vara snyggt att vara så smal! Jag försöker verkligen hitta någon logik i det hela men det finns inte. Vad är snyggt med utstickande revben? Är det fint att se ryggraden genom skinnet? NEJ. Jag har ju själv viljat ha allt det där och nästan lyckats, vad vet jag? Allt jag såg i spegeln då var fett.

Men liksom.. varför vill man offra så mycket för att vara smal? Kan det verkligen vara värt det? Jag förstår om man har typ anorexi för det är en sjukdom som sitter i hjärnan. Men folk som bara hårdbantar när de redan är normalviktiga.. det fattar jag inte vad som är grejen.. Varför tycker man att det är fint att vara benig? Jag vet att jag själv har kollat på massa pro ana, sett bilder på sjukt smala tjejer å själv velat vara lika smal. Men jag kan fan inte minnas varför, jag måste bara ha vart jäävligt korkad. Som både vill må dåligt och vara ful?

Jag tycker det är snyggt att vara vältränad och ha en fast kropp. Men fettet ska finnas där och muskler. Man ska ha höfter, rumpa osv. Kvinnor är byggda så.. jag kan verkligen inte förstå hur man tänker när man strävar efter att bli sådär smal så man bara ser ut som en sjuk 10-åring. Och jag HATAR att jag själv har velat vara så, att jag har varit så svag å inte vågat vara som jag är, för jag är inte smal nu men inte fan jag bryr jag mig för jag har ett liv!

Jag vet inte vad jag ska skriva, finns inga ord som kan beskriva hur sjukt samhälle vi lever i är. Det e bara.. helt galet och sorgligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

helt rätt.