2010-05-25

ärlighet, gamla minnen och inneboende

Idag var det riktigt tungt att komma upp ur sängen! Jag gjorde det dock vilket jag faktiskt är stolt över. Och ja, för mig är det något att vara stolt över. Hade psykologi och letade efter artiklar om psykiatrin och liknande. efter den lektionen var jag helt slut!!! Gick hem och sov en stund innan jag gick tillbaka till skolan och en handledarträff. Vi hade lite diskussioner om praktiken och vi elever presenterade våra projektarbeten. Sen var det lite andra saker på schemat också :)

Vid 15 tog jag tåget till södertälje för att träffa psykologen. Det gick jättebra och hon tackade mig för att jag var ärlig. Det är andra gången i mitt LIV som jag träffar människan och vågade redan nu öppna mig och svara ärligt. Så jävla skönt att jag äntligen hittat en bra samtalskontakt. Tog bara fem år men har lärt mig jävligt mycket på vägen. Inget ont som inte har något gott med sig ;)

Efter det så mötte jag upp JulleJordnöt i Rönninge och vi tog en fika innan vi gick tillbaka hem i regnet. Sen vi kom hem har vi kollat på massor utav bilder från vår uppväxt (okej mest på mig och micke men julle var ju med på de lite äldre bilderna ;)). Fyfasen vad roligt det var, haha. Blev helt lyrisk när jag såg bilder på mina lärare från södermalm. Har inte sett dem sen jag slutade där för typ 11-12 år sedan :o ändå kände jag igen dom en gång och fick massa flash backs. Ni som har gamla foton hemma borde verkligen kolla igenom, så sjuukt roligt! Vi har en hel flyttkartong full xD

Nej men syftet från början var att hitta en bild på mig till plakatet och det har jag nästan gjort nu. velar mellan två stycken så mapa kanske får välja ^^

Herregud jag har en stor nyhet också! Min bror ska ju åka till USA i ett år från typ augusti och då kanske det kommer flytta hit en kinesisk kille! Han är vääärldens pluggis men verkar hur rolig å söt som helst :) Han kommer isf gå i gymnasiet här i rönninge eller närheten, bo med oss å allting medan min bror e borta. Sen älskar han matlagning så kommer lära oss massa kinesiska maträtter osv. Ska bli så jäkla kul! Det som avgör om han kommer eller inte är vad vi bestämmer oss för och sen om vi blir "godkända" av STS som kommer göra en intervju osv. Men låter det inte sjukt roligt???! :D

Gud vad långt det blev, och inga bilder heller :p Nu ska jag käka lite pommes å sen dra hem till Klara för att glo film :) puss å kram

2 kommentarer:

Lollo sa...

hhahaha fett kul ju! Känns så typiskt kinesiskt att va plugghäst^^

Härligt att psykologen är bra och passar dig! :D

<3

Tove sa...

hahah ja det är nog lite typiskt kinesiskt. I deras kultur är det väldigt viktigt att ha en bra utbildning av flera olika anledningar. Inte som i Sverige "det viktigaste är att du mår bra och gör ditt bästa" i Kina är det mer (för att överdriva och generalisera väldigt grovt) "var bäst eller så adopterar vi bort dig".

hahah nej men du fattar ;) <3