2010-05-06

flash backs

Läser om en tjej som tog livet av sig på en sluten avdelning. En dataskriven a4 har lyckats väcka känslor i mig som inte går att beskriva på 10 a4. Jag känner hennes frustration och författarens smärta. Jag lider med alla som kände henne, jag lider t.o.m. med den stackars jäveln som inte skötte sitt jobb och kollade till denna flicka som hon skulle. Jag minns saker som jag ännu inte tänkt på. Som när jag låste in mig på toan på avdelningen och velade mellan rakbladen och duschslangen. Jag minns hur svart allting kändes när jag grät mig till sömns. Jag minns hur jag låg vaken och planerade hur jag skulle lura personalen så jag kunde rymma och hoppa ner för klaffbronistället för att dö... skitdumt och jag önskar inte ens min värsta fiende denna medicin.

Jag hade nog aldrig hängt mig i duschen eller hoppat, för då hade jag väl gjort det. Någonstans långt långt inne fanns det ett hopp. Och idag, 3 månader senare, är jag så otroligt glad för att jag tog rätt beslut och valde att "bara" skära. Att prata med en av skötarna istället för att planera mitt självmord. Men nu, när jag läser om denna tjej så väcks dessa känslor i mig. Och nu vill jag bara klargöra att det är stor skillnad på känslor och tankar. Jag får absolut inga självmordstankar osv osv. Men.... jag känner mig väldigt skör och har väldigt mycket känslor på en gång....

Fy vad långt det blev. Idag på förmiddagen var jag i skolan och gjorde i princip ingenting. På eftermiddagen hade jag grymt tråkigt så jag hängde med Klara till stallet, vilket var en mycket trevlig tiddödande aktivitet :) Nu ska jag snart duscha och sen lägga mig faktiskt. Jag gillar inte alls den här dagen och vill att den ska ta slut.

Har börjat läsa en bok - äntligen icke-rökare. Den är jääävligt bra ska jag säga er, är helt tagen! haha. Rekommenderar den verkligen till alla som röker, oavsett om du har för avsikt att sluta eller inte. I paketet fanns även en film, luftslottet som sprängdes. Har visserligen sett den men tycker den e jäkligt bra så :) inte lika bra som ettan förstås men bra mkt bättre än tvåan. Godnatt på er!

Inga kommentarer: