2010-05-10

Maverick my baaaaby

Fick rida min älskling Maverick idag på ridlektionen och det var ju såklart väldigt roligt! Gick inte sådär jättebra hela tiden, var väldigt pigg och när man tog lite för mycket i munnen så slängde han upp huvudet och blev helt stissig.Sedan blev han ibland lite för rund om man säger så och gick nästan bakom handen men annars så gick det bra :D hihi tycker verkligen om honom, han är jättefin och rolig att rida och lyssnar bra men det är ändå en utmaning :)

Sedan kollade jag på Julle och hon flög av :D moahaha det var skoj. Skitlängesedan jag ramlade av dock... det var nog med baldur när vi försökte hoppa :D det var dock inte lika roligt för han var så klumpig att han snubblade över hindret (som f.ö. låg på kanske max 60 cm) och gick omkull :p fast ja, lite skoj var ju det också, beror på hur man ser det ^^

Nej men det gick bra Julle bulle iaf, hon red en tönthäst som är rädd för bommar å så skulle dom komma i galopp mot ett litet kryss som låg på sockerbitar och han slänger sig åt sidan så hon tappar balansen och hänger på sidan av hästen liksom och så för att ta sig upp igen råkar hon trycka in foten i hans mage så han springer iväg i världens fart så hon ramla av :p hähä

Nu står Julle i duschen och jag längtar jävligt mkt efter att få hoppa in där själv, känner mig sjukt ofräsch. Duschen där nere har de senaste åren använts väldigt sparsamt då det funkar som förråd till pappas simgrejer, handdukar/lakan som ska torka, och lite annat som inte får plats i tvättstugan :p Nej nu låter det som att hon e klar så ska göra mig redo! hahah sedan blir det pasta med köttfärssås till middag innan hollywoodfruar ^^ <3

Inga kommentarer: