2010-05-26

psykdag!

Okej - fyfan vad mycket psykologi, psykiatri osv det varit idag. Är helt jävla slut i skallen alltså. Började klockan 9 på morgonen (åh fyfaaan vad det var jobbigt). Sedan var det en låång föreläsning om tankens makt över känslan eller något åt det hållet. Mycket mindfulness å liknande. Helt ok föreläsning - han var duktig! Sedan var det gruppdiskussion då man skulle diskutera ett problem som förmörkar ungas vardag och vi tog stress över att inte duga, passa in och leva upp till samhällets krav och förväntningar. Väldigt vanligt problem bland unga. Så vi diskuterade orsaker, åtgärder osv.

Sedan var det äntligen lunch och jag hungrig som en varg efter att allt tänkande. Vid halv 1 kom pappa å hämtade mig för att skjutsa till ett läkarbesök. oh lord säger jag. Slutade med att jag, pappa, läkaren, min psykolog och vår f.d. familjeterapeut(???) sitter och diskuterar hur vi ska göra. Helt otippat å kändes lite onödigt att alla de var med. Iaf han terapeuten. Förstod inte ett dugg vad han gjorde där och han bidrog inte med något klokt heller, fett flummig va han. Jag var smartast i rummet och min psykolog kom strax efter för hon förstod iaf mig.
Det var min dag hittills iaf, helt knas. Vet ej vad jag ska göra nu....

Inga kommentarer: