2009-01-07

about this whole praktik-thing

Jag har besämt mig för att gå på praktiken imorgon. Ingenting blir lättare eller bättre på något sätt för att jag skjuter upp det två dagar, snarare tvärtom. (Se, vad fint att jag har mognat på det sättet)

Men jag måste skriva upp alla saker som gör att det tar emot att gå dit, tyvärr så får ni också ta del av den listan :)
Jag blir uttråkad
Jag vågar inte ta speciellt många egna initiativ
Jag är rädd att göra fel
Jag är rädd att någon ska bli arg på mig
Jag är rädd för att barnen ska "reta" mig så jag blir utskämd
Jag känner mig i vägen
Jag är rädd för att ta sönder något
Jag hatar att äta i matsalen
Det är jobbigt att det är så mycket barn ibland
Jag är osäker på min roll
Jag känner mig obekväm i personalrummet
Min handledare vill att jag ska ta mer initiativ och då blir punkt 2 genast mkt jobbigare,
Jag känner mig kind of utnyttjad eftersom man inte får betalt - vi skulle inte behöva 18 veckors praktiskt utbildning egentligen.. hade räckt med 8.
Jag vet inte riktigt vad och hur man ska göra saker.

okej, nu tror jag att jag har fått ur mig allting. men ska försöka komma med en positiv inställning imorgon... i trean ska jag få ha praktik i stall och det ära mycket lättare för det kan jag och de flesta stall har ungefär samma rutiner å la la, mkt skönare , då kommer jag känna mig 100 ggr tryggare :)

nu ska jag lägga mig å läsa. pusspuss

Inga kommentarer: