2009-01-14

top model = ångest

Alltså, jag har fastnat för top model nu och det är INTE bra. Gamla tankar kommer upp som jag absolut inte vill ha! Ändå tränger dom sig på så fort jag ser alla smala snygga modeller.. speciellt idag när dom fotades i bikini och jag vill bara dööö när jag tänker på att jag har blottat min kropp i såna klädesplagg...
Men jag vet så väl att jag inte har något underlag för att tänka så för jag är inte så tjock och äcklig, jag vet det! Men tankarna om svält och grejer kommer iallafall, jag saknar det men jag vill aldrig tillbaka (mål: bli en tove och inte två?). GAH jag blir halvt frustrerad. Jag orkar göra saker, jag ligger på normalvikt, jag kan ha roligt utan att tänka på kalorier, kompensering, matplanering, la la. Jag mår fysiskt bra!

Nog pratat om det, ville bara skriva av mig lite :p Sen jag skrev senast har jag varit på hm och köpt lite nytt smink, Julle köpte puder till mig, tack tack :D det andra sminket köpte jag för mina sparade ciggpengar! Sen har jag varit på träning, väldigt jobbigt, ätit ägg med salt, min nya favorit! :D och kollat på TV dåra..

Imorgon börjar jag klockan 10! Så jääävla skönt, slutar iofs 16 men ändåå. Äntligen få sova längre än till 7! Juste igår när ja gick till praktiken träffade jag m :) det var verkligen bästa tidpunkten för när jag gick ner för skogen var jag nära att bryta ihop av någon anledning, så då fick jag såklart lite pepp och som vanligt "allt du behöver göra är att andas, ta en minut i taget" det hjälper :)

Men men, jag ska hjälpa Julle med matten, jag måste erkänna att jag är väldigt pedagogisk av mig, måste jag ha ärvt av mamma för pappa är det då inte! :O sen är jag ju halvvägs i pedagogisk utbildning också ;) höhö. nej men hejdå xD

Du tror väl att min ensamhet är värst
men det är när ni väl ser mig som jag verkligen blir rädd
Förklara snälla så att jag förstår
Varför ni tystnar när jag kommer och skrattar när jag går
Säg varför det måste vara jag
Som har ryggen upp mot väggen
Bara hud mot hårda ord
Den som får rivas, klösas, bitas för mitt liv mot alla andra
Det finns ingen belöning och jag kräver ingenting
men bara att aldrig nånsin tvingas hålla käften

1 kommentar:

Anonym sa...

jag fattar inte hur di kan tycka illa om din kropp ?! du har jue en sådan kropp dem flesta vill ha , smal och lång inte äckligt smal utan normal smal!!