2009-01-22

De som snackar skit om andra i din närvaro snackar skit om dig i din frånvaro.

Tål att tänkas på..

Idag började jag kl 8! Jag vet inte när jag senast hade en lektion som började 8. Helt sjukt tidigt, det var knappt jag kom upp ur sängen.. men det var ny kurs och ny lärare så jag ville göra ett bra intryck. Fast jag ifrågasatte ganska mycket, jag hoppas att han tyckte det var bra och inte störde sig :p haha.. kursen verkar rätt okej. Det är samhällskunskap, tänka sig!

Sedan har jag börjat med Svenska B nu. Första gången man har svenska på 1½ år :p FETT TRÅKIGT. hon hade genomgång precis hela lektionen om typ hur människorna levde förr i tiden? Ärligt, efter halva lektionen kopplade jag bort, det gick inte att lyssna mer, hur jag än försökte :p Där har vi exempel på dålig lärare.. som intev vet hur man fångar elevers intresse. Typ alla lyssna på musik, pilla med mobilen, sov la la.. hon bara babbla :p stört.

Har haft idrott idag också, vi planerade barngympan. Jag är ganska nöjd med min grupp. Vi ska leda 15 stycken 6 åringar :p så kul!! Vi har gjort en hinderbana med djungeltema och ska ha musik från tarzan å djungelboken. ´Hoppas det blir bra. Men det är min praktikgrupp så jag känner barnen å det känns väldigt tryggt för då vågar man vara tydlig med vad som gäller åså..

Äkta går igenom varje ämne jag haft idag men jag kan ju då lika gärna tillägga att jag hade matte sista lektionen och det gick väl bra.

När jag kom hem hade den som gick sist hemifrån satt på larmet vilket vi aldrig gör :p å jag hade fortfarande musik i öronen så hörde inte, tills det gick igång då de börja tjuta som fan xD fick lite lätt panik för en sekund, sen ringer pappa å ba: antar att det var du som startade larmet? haha :p

Jag fick reklam också å blev påmind om att jag vill ha samsung soul, den rosa! JA HATAR MIN PRUTTOMOBIL :p haha jag var tvungen.. men men, Sofie hade läst min uppsats "hur man gör för att bli lycklig å tycka om sig själv" å hon tyckte den va jättebra :) kändes skönt att höra!

Herregud, känns som jag skulle kunna skriva hur mycket som helst idag. Vissa dagar verkar det aldrig ta slut medans andra dagar står det helt still. Men jag ska väl försöka sluta xD Cirkelträning ikväll och gymmet på fredag! På lördag ska jag ev ta en joggingtur med sofia men jag får se om klockan vill vara vän med mig. Lördagnatt ska jag dricka en halvliter sprit så det blir vila på söndagen.

Imorn skulle jag ta en pizza med eva bestämde vi, men jag har precis insett att jag är mer pank än jag nånsin har varit. Kanske kan låna en slant av någon, jobbar ju på tisdag som vanligt så då får ja ju pengar. Tack nu löste jag det problemet. Vad fan är det för datum egentligen? Studiebidrag skulle sitta fint.

Heleve! Hejdå :D

1 kommentar:

Anonym sa...

fin bild :)
vad bra att du motionerar :)
vad jobbar du med? :)