2009-01-14

don't go wasting your emotions

Höhö, jag försov mig imorse, vaknade 10 över 7 och började kvart över, men jag var i skolan fem över halv! ganska bra jobbat tycker jag. När jag kom blev min handledare lite upprörd över att jag inte hade ätit frukost haha, så jag fick nycklarna så jag kunde gå ner till stora personalrummet vid bibblan (de flesta som läser vet vilket xD) , å hämta kaffe, dom hade inte hämtat upp till vårat rum ännu... när man gick i den där skolan kunde man ju inte tänka sig att man själv skulle sitta där inne xD Annbritt var där också å hon ba: det kunde man inte tro att vi skulle bli arbetskamrater xD

men jag överlevde dagen ganska bra, men jag blir jävligt lack på att barn nuförtiden inte har någon respekt för vuxna och tror att man kan göra lite som man vill. Det e bara för att det är så jäävla slappt i skolan nuförtiden och inte har man nåt straff heller? Alltså ärligt, om man gör något "bus" nu, det ända som händer är att man får en utskällning. Barn är inte rädda för att bli utskällda! Det är ju värt det tycker dom. Man måste få dom att inse att när man inte sköter sig så får det konsekvenser, det får det verkligen inte idag! Jag tycker det är bra att "skamvrån" har kommit tillbaka. Har läst en del artiklar och många verkar vara emot det? hur ska barnen annars lära sig? Något måste ju få dom att inse att vissa saker inte är okej... jag tycker iaf att skolan ska bli "strängare" ...

hursomhelst, värsta uppsatsen höll det där på att bli xD Trots att jag kom försent idag fick jag sluta 45 minuter tidigare, min handledare kom fram till det för att jag jobbade 20 minuter extra igår.. så slutade redan halv 1! Jag gillar fröknars logiska tänkade (y) försökte förklara att jag egentligen bara låg typ 10 minuter plus men hon verkade inte fatta xD

så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, ska nog tvinga med julle till södertälje när hon kommer hem :) om jag hittar någon remsa vill säga... träning ikväll också! aerobic styrka, någon som vill hänga med?? puss å kram

Inga kommentarer: