2009-01-15

hiv

Jag såg just en dokumentär med Stephen Fry om HIV. Det var typ fett bra & intressant, blev berörd. Det var en snubbe som åkte till Afrika och lärde ut om riskerna för skolbarn. Det fick mig att längta ännu mer till volontärresan, om den inte blir av så tror jag nästan att jag börjar gråta :p

Man fick också veta att idag är det fler heterosexuella än bögar som drabbas av HIV. Av de dom diagnoseras då förstås. Forskarna tror att ca 30-50 procent av alla smittade inte är testade. Helt galet.. det verkar vara sjukt många smittade i storbrittanien och det hade jag faktiskt ingen aning om. Det är väl inte mycket i Sverige?

Juste, typ hälften av alla i afrika har sexuella relationer utanför sitt förhållande som dom träffar varje vecka, många varje dag! och kvinnan tycker att det som är bra för honom är bra för dom ... äähh, jag blev lite chockad av det där programmet :p

Btw, jag har bestämt mig för att köpa cigg imorn :/ STOPPA MIG! kommer inte kunna stå emot :p

Inga kommentarer: